FRİKİKLERİN EFENDİSİ | ABC SPOR

FRİKİKLERİN EFENDİSİ

02/07/2017

Naz, Nazgül, Nazan, Nazende, Nazlı vs vs diye uzar gider bu liste.. Kız zaten Türk anasını satayım, ismini Naz ve türevlerinden birini koymasan da nazlanacak..

– “Ayy, bilmiyorum ki; şu an bir ilişkiye hazır hissetmiyorum kendimi” diyecek ama ebeveynler yine de işi garantiye alıp doğar doğmaz ismi yapıştırırlar.

 

Niye Naz ve türevleri? Nazlanırsan, değerli oluyorsun bir müddet de ondan.. Ama bir müddet sadece..

Elde edildikten sonra değeri azalmayan bir tane bi şey gösterin bana?

 

Bir de madalyonun diğer yüzü var, TDK’ya göre de Nazlı’nın anlamı cilveli..

Neyse oraya girmeyelim, kısaca naz yaparsan kıymetlisin,

kendi ayağınla tıpış tıpış gelirsen kapının önündeki it kadar kıymetin olmuyor..

 

İsmini çoğu kişinin yeni duyduğu Dirar konuşuluyor, Doumbia konuşuluyor sanki çok büyük topçuymuş, gelirse Fener’i sırtlayacakmış gibi.. Ama kimse Mehmet Ekici’yi konuşmuyor..

İmza parası muhabbeti olmadı, bonservis pazarlığı olmadı, adam akıllı para pazarlığı olmadı da ondan.. Kimse naz yapmadı yani..

Fenerbahçe’nin bu sezonki en faydalı transferinin Mehmet Ekici olması hiç de küçük bir ihtimal değil ama hakkında konuşan yok..

 

Bu adam orta sahada çok faydalı olabilecek bir oyuncu bence. Topla bu kadar rahat adam geçen bir oyuncuyu maç içinde zaman zaman kanatlara dahi atabilirsin, zira sürati hiç fena değil.. 8 numarayı da oynar, 10 numarayı da.. Belki de ne tam 8, ne tam 10..Bunu epey  tartışacağız yıl içinde gibi duruyor..

Kaleyi gördüğü yerden yapıştırıyor, bazuka gibi de vuruyor.. Öyle olunca da goller de hep jeneriklik..

Oyun zekası fena değil, malum alt yapı Bayern Munchen..

 

Trabzonspor’daki ilk sezonu muhteşemdi zaten.. Ligde 29 maçta 9 gol atıp 11 de asist yapmıştı. Whoscored, squawka gibi istatistik siteleri Türkiye’nin en iyi futbolcusu olarak ilan etmişti kendisini o yıl, 5. frikik golünü atıp Hooijdonk’u yakalayamasa da..

Ardından gelen sakatlıklar, Erkan Zengin’le yaşadığı problemde kendisini sahipsiz hissetmesi ve küsmesi aynı performansın tekrarına imkan tanımadı.. Duygusal bir yapısı var, bu soru işareti olabilir.

Trabzonspor demişken, o camiada başarısız olmuş her oyuncu bir şansı hakeder, hiç birine yaramaz topçu damgası vuramazsın zira o camiada başarısız olmuş olmak bir kriter değil..

O camia aşı taş yapar.. Ver Messi’yi bir sezonda harcasınlar..

 

Bu adam bu camiada iş yaptıysa arkadaş, boş oyuncu değil demektir.. İyi topçu vesselam, yaşı da 27..Hakkettiği itibarı ve saygınlığı Fenerbahçe’de göreceğine, milli takımın değişmezi olacağına inanıyorum ben.. En iyi performans gösterdiği zamanlarda bile milli takıma düzenli seçilemedi zira.. Gerçi o da bir kriter değil, milli olmak da tartışmalı bir konu bu ülkede.

Kumaşı belli.. Yaptıkları ortada..Yaptıkları yapabileceklerinin teminatı.. Sakatlığı yok.. Şu an en  verimli yaşında.. Kafası sağlam olursa aynı performansı tekrarlar..

 

Yani kısaca Mehmet Ekici’nin Fenerbahçe’de başarısız olmasına pek ihtimal vermiyorum.

Neden mi..? Az evvel de bahsettiğim üzere kendisi frikiklerin efendisidir ve bir duran top uzmanıdır bir kere..

Sırf duran toptan yaptığı asistler ve frikik golleri bile vasatın üstünü yakalamasına yeter de, artar bile..

 

Alex’ten bu yana kornerler ve duran toplar hiç bu kadar etkili olmamıştı diyeceksiniz..

Şimdi bi Lugano olsa, ahh ulan Luciano diyeceksiniz..

Cep telefonunuzla kale arkasından mutlaka frikik golü kaydedeceksiniz. Harbiden yüzdeli vurur, yüzdeli keser..

 

Fenerbahçe’de oynamak için aylarca futbol oynamamış olması, Beşktaş camiasını istemeden de olsa madara etmiş olması falan tabii ki de taraftarın gözünde çok kıymetli ama bu konuları çok fazla gündeme getirmenin de bir anlamı yok..

Mehmet Ekici’nin kredisi olmasın bu konu.. Performansı kredisi olsun.

Oynamak için Fenerbahçe’den daha büyük bir camia mı var? Böyle bakın bu konuya derim..

 

Kendisi imzayı attı, Fenerbahçe’li oldu.. Beşiktaş’ı tercih etmedi, sözünde durdu.. Şimdi sıra onda.. Yüzümü kara çıkarmayacak inşallah..

Mehmet Ekici derler ama hiç de ekici değildir, söz verdi geldi.. Golleri sıralasın, Amk diye gazete ismi yumurtlayan, Skibb Bıraktı diye başlık atan şerefli spor basını Mehmet Ekici’ye de uygun soyadını bulacaktır.. Mehmet nokta, nokta, nokta..!

Yazarın diğer yazıları için tıklayın

mail: bruno.monte@abcspor.com

twitter: @BrunoMonte1907

 

YORUMLAR
ABC SPOR | Sporun ABC'si
Sitemizde yer almakta olan istatistiki bilgiler, sayısal veriler ve sitede yer alan tahminler sadece bilgilendirmeye yönelik olup,bu verilerin kesinliğine dair herhangi bir iddia ve sorumluluğumuz bulunmamaktadır. Yazılan yazılar ve yorumlardan yazarları sorumludur. Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır. Sitemizdeki fotoğrafların bir kısmı www.seskimphoto.com ajansından lisanslı olarak kullanılmaktadır.İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz.